လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးအခ်ဳိ႕အေပၚ
ျခြင္းခ်က္ျပဳ၍ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ရွည္ၾကာစြာ ေပးထားျခင္းသည္
ႏိုင္ငံအတြက္ အခြန္ေငြရရွိမႈ နည္းပါးသကဲ့သို႔ အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈ၊ မသမာမႈ၊
လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ပိုမိုႀကီးထြားလာေစႏိုင္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ေငြေရးေၾကးေရးႏွင့္ အခြန္အေကာက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ အႀကံျပဳ
လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးအခ်ဳိ႕(ဥပမ ာ
-အိမ္ရာ၊ ေျမယာ ေရာင္း၀ယ္ျခင္း) အေပၚ ျခြင္းခ်က္ျပဳ၍ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္
ရွည္ၾကာစြာေပးထားျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အခြန္ေငြရရွိမႈ နည္းပါးသကဲ့သို႔
အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈ၊ မသမာမႈ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား
ပိုမိုႀကီးထြားလာေစႏိုင္ေၾက ာင္း အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ေငြေရးေၾကးေရးႏွင့္ အခြန္အေကာက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ၏ အၾကံျပဳခ်က္စာတမ္းတြင္ အၾကံျပဳထားေၾကာင္း သိရသည္။
ေငြေၾကးအရင္းအႏွီး ေျမာက္ျမားစြာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားသည့္ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း မဟုတ္သည့္ ၀ယ္ေလွာင္ေရာင္းပံုသဏၭာန္ျဖ င့္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ေျမ၊ အိမ္၊ ယာဥ္ေရာင္း၀ယ္မႈမ်ား အေပၚတြင္လည္း သင့္ေတာ္သည့္နည္းလမ္းမ်ားျဖ င့္ စနစ္တက်စည္းၾကပ္သြားရန္ လိုအပ္သည္ ဟု တင္ျပထားေၾကာင္း သိရသည္။
လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးအခ်ဳိ႕(ဥပမ
ေငြေၾကးအရင္းအႏွီး ေျမာက္ျမားစြာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားသည့္ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း မဟုတ္သည့္ ၀ယ္ေလွာင္ေရာင္းပံုသဏၭာန္ျဖ
ေငြလဲလွယ္ႏႈန္း တစ္သမတ္တည္း ျဖစ္ေစေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ္လည္း ေငြလဲေကာင္တာႏႈန္း၊ ျပင္ပေစ်းႏႈန္း၊ FEC ေစ်းႏႈန္း၊ Earning ႏႈန္းမ်ား ကြာျခားမႈရွိေနျခင္းတို႔ေၾက
ယခုအခါ ပုဂၢလိကဘဏ္ ၁၁ ခု အား ႏိုင္ငံျခားေငြစာရင္း ဖြင့္လွစ္ခြင့္ခြင့္ျပဳၿပီး
အခြန္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း အျမတ္ခြန္အမ်ားဆံုး ေပးေဆာင္ေသာ လုပ္ငန္း ၁၀ ခုတြင္ အႀကီးဆံုးလုပ္ ငန္းရွင္မ်ား မပါ၀င္ျခင္းမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့
ႏိုင္ငံ၏ဂ်ီဒီပီႏွင့္ အခြန္ရရွိမႈမွာ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္သည့္ ကေမၻာဒီးယား ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ လာအို ၁၁ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဗီယက္နမ္ ၂၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေနခ်ိန္တြင္ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိၿပီး ရသင့္သည့္အခြန္ မရရွိသည္ႏွင့္ အမွ် ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျပၿပီး တိုင္းျပည္၏ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးမ်ားတြင္ တိုးတက္မႈ ေႏွးေကြးႏိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
အခြန္ထမ္းက အခြန္ေရွာင္ျခင္း၊ အခြန္၀န္ထမ္းမ်ားက ႏိုင္ငံထက္ ယင္းတို႔၏ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ ေနျခင္းမ်ားကို ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္ေစမည့္ အခြန္မူ၀ါဒမ်ဳိး ခ်မွတ္က်င့္သံုး သင့္ေၾကာင္း၊ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈအဆင့္ ဆင့္၊ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားမႈ အဆင့္ဆင့္အေပၚတြင္ အခြန္အႀကိမ္ႀကိမ္ စည္းၾကပ္ ေကာက္ခံျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ရရွိသည့္အခြန္သည္ သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား၊ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားက က်ခံရျခင္းမဟုတ္ဘဲ သြယ္၀ိုက္ေသာ နည္းအားျဖင့္ စားသံုး၊ သံုးစြဲသူမ်ားကသာ က်ခံရသည္ကို သတိျပဳသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳထားသည္။
အခြန္မွန္ကန္စြာ ရရွိေရးအတြက္ အခြန္အေကာက္ ေကာက္ခံျခင္း ခံရမည့္ လူပုဂၢိဳလ္(အခြန္ထမ္း)၊ လုပ္ငန္း၊ ပစၥည္းအားအမ်ဳိးအစားႏွင့္ အတန္းအစားခြဲျခားျခင္း၊ ေကာက္ခံျခင္း ခံရမည့္အရာမ်ား မွန္ကန္သည့္တန္ဖိုး၊ ေစ်းႏႈန္း၊ သတ္မွတ္ေပးျခင္း၊ ေကာက္ခံျခင္း ေဆာင္ရြက္မည့္သူမ်ား စနစ္တက်ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ ယင္းတို႔ ၏တာ၀န္၀တၱရားမ်ား သတ္မွတ္ေပးျခင္း၊ အခြန္ေကာက္ခံျခင္း ေဆာင္ရြက္မည့္ အဖြဲ႔အစည္း ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား တိက်စြာ သတ္မွတ္ေပးျခင္းမ်ားအျပင္ ျပည္သူမ်ား ယံုၾကည္လက္ခံႏိုင္သည့္ အခြန္မူ၀ါဒ၊ ရွင္းလင္းလြယ္ကူသည့္ အခြန္စနစ္မ်ားပါရွိသည့္ ဥပေဒမ်ား ကို ေခတ္ကာလႏွင့္အညီ ျပန္လည္ေရးဆြဲသြားသင့္ေၾကာင
ေငြေရးေၾကးေရးမူ၀ါဒႏွင့္ ဘ႑ာေရးမူ၀ါဒမ်ား ဟန္ခ်က္ညီစြာ အျပန္အလွန္ အေထာက္အကူျပဳေရးအတြက္ လက္ရွိတြင္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ျမင့္မားေနသည့္အတြက္ ယင္းကို ထိန္း သိမ္းႏိုင္ရန္အတြက္ ဘတ္ဂ်က္အသံုးစရိတ္မ်ား ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ အခြန္အေကာက္မ်ား ပိုမိုရရွိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ျခင္းအားျဖင့္ ဘတ္ဂ်က္လုိေငြပမာဏ ကို ေလ်ာ့က်ေအာင္ လုပ္ေဆာင္သင့္ ၿပီး ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏ
No comments:
Post a Comment