Sunday, July 22, 2012

ျမန္မာ့ပညာေရးဘာေၾကာင့္နိမ့္က် သြားရသလဲ ၊ ဘယ္လိုျမွင့္တင္ၾကမလဲ?

ဘယ္လိုျမွင့္တင္ၾကမလဲ?

နိမ့္က်ေနေသာပညာေရးစံနစ္ကိုျမွ
င့္တင္ဘို႔ၾကိဳးစားရာတြင္ဘာအားနည္းခ်က္ေတြရွိသလဲဆိုတာကို
အရင္ေလ့လာျပီးထိုအားနည္းခ်က္ေတြကိုအားသာခ်က္ျဖစ္လာရန္ေျပာင္းလဲျပစ္ဖို႔လိုသည္။
 
ေက်ာင္းသားရပိုင္ခြင့္မ်ားကိုကာကြယ္ေပးႏိုင္သည့္အျပင္ဘက္စံုပညာေရးတိုးတက္မွဳကိုတြန္းအား
ေပးႏိုင္သည့္ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားေပၚထြန္းလာေရးသည္အေရးၾကီးသည္။

၁။ တကယ္တတ္ကြ်မ္းသည့္ဆရာဆရာမမ်ားကိ
ုခန္႔အပ္ဖို႔လိုသည္။ မဆလေခတ္၊
ျငိမ္ပိေခတ္၊ နအဖ ေခတ္တေလွ်ာက္လံုးဆရာ၊
ဆရာမမ်ား၏အရည္အေသြးတိုးျမွင့္ေ
ရးကိုျပဳလုပ္ျခင္းမရွိဘဲစားဝတ္ေန ေရး
ၾကပ္တည္းေနေသာဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကိုလံုေလာက္ေသာလစာတိုး
မေပးဘဲေရႊဥာဏ္ေတာ္စူး
ေရာက္စြာျဖင့္ အက်င့္စာ
ရိတၱပ်က္စီးယိုယြင္းေစသည့္စာလဲ
သင္ေစ်းလဲေရာင္းဆိုသည့္၊ အခြင့္အ ေရး
ကိုေပးျပီး ပညာေရးႏွင့္လားလားမွမသက္ဆိုင္
သည့္ေက်ာင္းတြင္အပိုဝင္ေငြရရန္
ဆရာတပိုင္း၊ ေစ်းသည္
တပိုင္းဘဝသို႔တြန္းပို႔ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ဆရာမ်ားကေက်ာင္းသား
မ်ားကို
စာသင္ၾကားေပး ေရးတြင္စိတ္မဝင္စားေတာ့ဘဲေက်ာင္
းတြင္ေစ်းေရာင္းအိမ္တြင္က်ဴရွင္ျပျပီး၊ေက်ာင္းစာ
သင္ခန္းထဲတြင္ စာကိုဟုတ္တိ
ပတ္တိမသင္ၾကားခ်င္ေသာအႆျပာဆရာမ်
ားအျဖစ္ဖ်က္စီးေျပာင္း လဲပစ္လိုက္ျခင္း
ေၾကာင့္ ကေလးသူငယ္မ်ားကိုအက်င့္စာရိတၱေ
ကာင္းမြန္ရန္၊
ျပည္သူျပည္သားမ်ားကို ၾကင္နာသနား ျပီး
ရိုးရိုးက်င့္ျမင့္ျမင့္ၾကံစိတ္
ဓါတ္ျဖင့္အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ရြက္လိုစိတ္ရွိလာေအာင္သင္
ၾကားေပးရ မည့္ဆရာဆရာမမ်ားအက်င့္စာရိတၱပ်
က္စီးလာေသာအခါတိုင္းျပည္ပညာေရးႏွိမ့္က်လာ
ျခင္းမွာ အဆန္း မဟုတ္ေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္အက်င့္စာရိတၱေကာင္းေ
သာဆရာဆရာမမ်ားကိုေမြးထုတ္ေပးရ မည္။
အက်င့္စာရိတၱေကာင္းေသာဆရာဆရာမမ်
ားျဖစ္လာေစရန္လခလံုေလာက္စြာေပးရမည္။

၂။ ဒုတိယလုပ္ရမည့္အခ်က္မွာပုဂၢလိ
ကကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ားလြတ္လပ္စြာဖြင့္လွစ္သင္ၾကားခြင့္ကိုေပး
ရမည္။ ဗိုလ္ေနဝင္းလက္ထက္အလြတ္ပညာသင္ေ
က်ာင္းမ်ားအားလံုးကိုျပည္သူပိုင္သိမ္းလိုက္ျပီး
ေနာက္ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးအဆင့္
အတန္းနိမ့္က်သြားခဲ့ရသည္။
အေၾကာင္းမွာပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ား
သည္ေတာ္ေပ့ကြ်မ္းေပ့ဆိုသည့္ဆရာ၊
ဆရာမမ်ားကိုေစ်းၾကီးၾကီးေပးငွားျပီးသင္ၾကားေစသျဖင့္ထို
ေက်ာင္းမ်ားသို႔တက္ေရာက္ႏိုင္ေ
သာေက်ာင္းသားမ်ားသည္အစိုးရေက်ာင္းမ်ားထက္ေအာင္ခ်က္
ေကာင္းျပီးစာေတာ္ၾကသည္။
အစိုးရအေနႏွင့္ႏွစ္စဥ္တိုးလာေနေ
သာေက်ာင္းသားဦးေရအတြက္လိုအပ္သည့္ေက်ာင္းမ်ားေဆာက္
လုပ္ျခင္း၊ တိုးခ်ဲ႕ျခင္းတို႔ကိုလုပ္နိုင္ေ
သာအင္အားမရွိဘဲႏွင့္ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားကိုအရင္းရွင္ေက်ာင္း
မ်ားဟုကင္ပြန္းတပ္ျပီးျပည္သူပို
င္သိမ္းလိုက္ျခင္းေၾကာင့္အစိုးရအားနည္းခ်က္ကိုပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားမွဝင္ေရာက္ပခံုးထမ္းျဖည့္ဆည္းမွဳကိုရိုက္ခ်လိုက္သလိုျဖစ္ေစခဲ့သည္။
ျဖစ္သင့္သည္မွာအစိုးရ
ေက်ာင္းမ်ားတြင္အရည္အခ်င္းျပည့္
မွီေသာဆရာဆရာမမ်ားရရွိေအာင္ဆရာအတတ္သင္ေကာလိပ္
မ်ားကိုေငြကုန္ေၾကးက်ခံရင္းႏွီး
ျမွဳပ္ႏွံမွဳျဖင့္အထူးၾကပ္မတ္ေပးျပီးဆရာေကာင္းမ်ားကိုေမြးထုတ္ေပးေရးသာျဖစ္သည္၊
ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားကိုအစိုးရေက်
ာင္းမ်ားထက္သာသျဖင့္လိုက္ပိတ္ပင္ေနစရာမလို။
ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားသည္အစိုးရလို
အပ္ခ်က္ကြက္လပ္ကိုျဖည့္ဆည္းေပးသည့္ပညာေရးက႑၏အကူေဒါက္တိုင္မ်ားျဖစ္သည္ဟုမွတ္ယူႏိုင္ရမည္၊
တတ္ႏိုင္လွ်င္အားေပးရမည္။

၃။ ကာကြယ္ေရးအသံုးစားရိတ္ကိုေလ်ာ့
ခ်၍
ပညာေရးအသံုးစားရိတ္ကိုတိုးသံုးျ
ခင္းျဖင့္ျပည္နယ္မ်ား
တြင္အထူးလိုအပ္ေနေသာေနရာမ်ား၌မူ
လတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း
ေက်ာင္းမ်ားကိုတည္ ေဆာက္ ေပးရမည္။
ျမိဳ႕ၾကီးျပၾကီးမ်ားတြင္ျမိဳ႕
အဂၤါႏွင့္ညီညြတ္ေသာတကၠသိုလ္ ၊ ေကာလိပ္
မ်ားကို တည္ေဆာက္ျခင္း၊
တိုးခ်ဲ႕ျခင္းတို႔ကိုျပဳလုပ္ျ
ခင္းျဖင့္ျမိဳ႕ျပမ်ားစည္ကားလာျခင္း၊ျမိဳ႕ျပတြင္ရွိျခင္းေၾကာင္
အိမ္မွေသာ္၎၊ အေဆာင္မ်ားမွေသာ္၎ေက်ာင္းတက္ရာ
တြင္ဘတ္စကားမ်ား၊
ကားမ်ားရွိျခင္း ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသို႔လြယ္ကူစြာသြားႏိုင္ျ
ခင္း
တို႔ေၾကာင့္ေက်ာင္းသား မ်ားစိတ္လက္ရႊင္လန္းစြာစာ
သင္ၾကားႏိုင္သျဖင့္ထူးခြ်န္ေသာေ
က်ာင္းသားမ်ားျဖစ္လာႏိုင္ေပသည္။

၄။ ေက်ာင္းသင္ရိုးညႊန္းတမ္းမ်ားကို

ႏွဳတ္တိုက္ထမင္းခြံ႔ပညာေရးမွေဆြ
းေႏြးေဝဖန္၍သင္ၾကားေသာ
စံနစ္သို႔ေျပာင္းနိုင္ေရးသည္အလြ
န္အေရးၾကီးေသာအခ်က္တခုျဖစ္သည္။
ျမန္မာျပည္ပညာေရးစံနစ္၏
အဓိကျပဳျပင္ရမည့္အခ်က္မွာဆရာေျ
ပာသမွ်ကိုလိုက္မွတ္ျပီး
အာဂံုေဆာင္အလြတ္က်က္ေျဖဆိုေသာ အေလ့အထျဖစ္သည္။
အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ဆရာကစာသင္
သားမ်ားအားဖတ္ရွဳေလ့လာရမည့္အပိုင္းမ်ား၊
အခန္းမ်ားကိုစာ မ်က္ႏွာျဖင့္ေဖၚျပေပးျပီးထို
အခန္းမ်ားကိုမိမိဖာသာေလ့လာေစသည္
ထို႔ေနာက္ေက်ာင္းသားမ်ားတဦး
ခ်င္းေလ့လာဖတ္သိသမွ်ကိုအတန္းတြ
င္းေဆြးေႏြးျပီးသူ႔အျမင္ကိုယ့္အျမင္ကိုဖလွယ္ေစသည္၊
ေက်ာင္းသားမ်ားအျမင္ဖလွယ္မွဳမ်ာ
းထဲမွလိုအပ္သည္တို႔ကိုဆရာကျဖည့္စြက္ေဆြးေႏြးေပးသည္။
တခါတရံဆရာမျမင္သည္တို႔မေတြးမိ
သည္တို႔ကိုေက်ာင္းသားမ်ားကသိျမင္ျပီးတင္ျပလာသည့္အခါဆရာျဖစ္သူအတြက္ပါအျမတ္ထြက္သည္လည္းရွိသျဖင့္ထိုသင္ၾကားသည့္စံနစ္သည္ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္အက်ိဳးရွိသည္။
အေၾကာင္းအရာတခုကိုဖက္ေပါင္းစံု၊
ရွဳေဒါင့္ေပါင္းစံုမွၾကည့္၍ေလ့လာျခင္းသည္အလြတ္က်က္စရာမလိုဘဲအမွန္တကယ္မွတ္သားနားလည္မွဳကိုရသျဖင့္တန္ဖိုးရွိသည္။

၅။ ေက်ာင္းသားရပိုင္ခြင့္မ်ားကိုကာ
ကြယ္ေပးႏိုင္သည့္အျပင္ဘက္စံုပညာေရးတိုးတက္မွဳကိုတြန္းအား
ေပးႏိုင္သည့္ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား
ေပၚထြန္းလာေရးသည္အေရးၾကီးသည္။
ေက်ာင္းသားသမဂၢေခါင္း ေဆာင္မ်ားကိုေရြးခ်ယ္ျခင္း၊
သမဂၢအတြင္းႏိုင္ငံေရးအရျငင္းခံု
ျခင္း၊စကားရည္လုျခင္း တိုင္းျပည္အေျခ
အေနတို႔ကိုသံုးသပ္ခြင့္ရလာျခင္း

တို႔ေၾကာင့္ႏုိင္ငံေရးရည္ၾကြယ္
ဝလာျပီးတခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ျပည္သူမ်ားက ဘယ္သူက
မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိသည္အေတြ႔အၾကံဳ
ရွိေသာႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းျဖစ္သည္ဟုေရြးခ်ယ္နိုင္
သျဖင့္  တိုင္းျပည္အတြက္အက်ိဳးရွိသည္။ထိ
ု႔ျပင္ေက်ာင္းသားသမဂၢသည္အဆင့္ျမင့္ပညာေရးကို
ေက်ာင္းသားမ်ားကေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳ
ပ္ေရးတြင္ပါဝင္ေဆြးေႏြးေရြးခ်ယ္ခြင့္တို႔ကိုျပဳလုပ္ႏိုင္သျဖင့္ပညာ
ေရးအရမ်ားစြာအက်ိဳးရွိ သည္။

၆။ အဆင့္ျမင့္ပညာရွင္မ်ားေပၚထြန္းေ
ရးတြင္အေရးၾကီးသည့္အခ်က္ၾကီးမ်ားထဲမွေနာက္ဆံုးအခ်က္မွာ
စာၾကည့္တိုက္မ်ားျဖစ္သည္။
အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္စာၾကည့္တိ
ုက္မ်ားကိုတကၠသိုလ္မ်ားတြင္အထူးေငြကုန္ေၾကးက်ခံျပီးထားသည္မွာအလြန္အားရစရာေကာင္းသည္။ဥာဏ္အေမွ်ာ္အျမင္အလြန္ၾကီးသည့္လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။
တကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္မ်ားသည္တကၠသိုလ္ေက်
ာင္းသားမ်ား၏အဓိကပညာရွာမွီးရာေနရာမ်ားျဖစ္သည္။
စာၾကည့္တိုက္စံနစ္သည္အလြန္ပြင့္
လင္းျပီးေက်ာင္းသားအရပ္သားမခြဲျခားဘဲမည္သူမဆိုစာၾကည့္
တိုက္တြင္းသို႔ဝင္ေရာက္ေလ့လာနို
င္သည္။
စာၾကည့္တိုက္မ်ား၏ေပၚလစီသည္အထူး
အတုယူစရာေကာင္းသည္။

၁။ ေက်ာင္းသားမ်ားအေနႏွင့္ေက်ာင္း
သားကဒ္ျပားမ်ားျဖင့္စာၾကည့္တိုက္မွစာအုပ္စာတမ္းမ်ားကိုလ
ႏွင့္ ခ်ီ၍ငွားႏိုင္ခြင့္ရွိျခင္း။

၂။ မည္သည့္စာၾကည့္တိုက္မဆိုစာၾကည့္
တိုက္တြင္းရွိစာအုပ္စင္မ်ားတြင္းသို႔အရပ္သားေက်ာင္းသား
မေရြးဝင္ေရာက္ျပီးမိမိဖတ္လိုေသာ
စာအုပ္စာတန္းမ်ားကိုရွာေဖြရယူျ
ပီးစာၾကည့္တိုက္တြင္းရွိ စားပြဲ
ကုလားထိုင္မ်ားတြင္ထိုင္၍ဖတ္ရွဳ
ႏိုင္ျခင္း။
အျပင္လူမ်ားအေနႏွင့္စာၾကည့္တို
က္တြင္းရွိစာအုပ္ကိုငွား ရမ္း
လိုေသာ္စာၾကည့္တိုက္မွဴးမ်ားထံ
တြင္မွတ္ပံုတင္၍သတ္မွတ္ေငြေပးျပီးငွားႏိုင္သည္။

၃။ မိမိစာၾကည့္တိုက္တြင္မရွိသည့္စာ
အုပ္စာတမ္းမ်ားကိုလိုခ်င္ပါကစာၾကည့္တိုက္မွဴးထံအေၾကာင္း
ၾကား၍ဝယ္ခိုင္းနိုင္ခြင့္ရွိသည္
။ အကယ္၍မေစာင့္နိုင္ပါက (Inter Library
Loan) စာၾကည့္တိုက္ အခ်င္းခ်င္းငွားရမ္းျခင္းသေဘာတူ
ညီခ်က္အရစာအုပ္ရွိ
ေသာစာၾကည့္တိုက္ကိုအေၾကာင္းၾကား ျပီး လွမ္း၍မွာယူငွားရမ္းႏိုင္သည္။

၄။ စာၾကည့္တိုက္တြင္းတြင္လိုအပ္ေသာ
စာရြက္စာတမ္းမ်ားကိုမိမိဖါသာအေၾကြထည့္၍ကူးယူ
နိုင္ ေသာမိတၱဴကူးစက္မ်ားစာအုပ္စင္ေဒါ
င့္မ်ားတြင္ထားရွိေပးထားျပီးမည္သည့္စာကိုမဆို
မိမိကူးယူလို ေသာစာမ်ားကိုစိတ္ၾကိဳက္ကူးယူနိ
င္ခြင့္ရွိသည္။

၅။ စာၾကည့္တိုက္တြင္းရွိကြန္ျပဴတာ
ခန္းမ်ားတြင္ေက်ာင္းသားမ်ားအခ်ိန္မေရြးဝင္ေရာက္ျပီးအင္တာ
နက္ကိုအသံုးျပဳႏိုင္သျဖင့္ကမၻာ
အရပ္ရပ္တြင္ရွိမည္သူႏွင့္မဆိုဆက္သြယ္ႏိုင္သလို၊ေလ့လာလိုေသာ
ဘာသာရပ္မ်ားကိုလည္းတားဆီးပိတ္
ပင္ခံရမွဳမရွိဘဲေလ့လာႏိုင္ခြင့္ရွိသည္။

၆။ အေရးၾကီးဆံုးအခ်က္မွာစာၾကည့္တို
က္မွဴးမ်ား၏အခန္းက႑ျဖစ္သည္။
မွီျငမ္းစားပြဲ (Reference Desk) ရွိစာၾကည့္တိုက္မွဴးမ်ား၏
တာဝန္မွာေက်ာင္းသားမ်ား၏လိုအပ္
ခ်က္မ်ားကိုျဖည့္ဆည္းေပးေရး ပင္ျဖစ္သည္။
၎တို႔သည္ေက်ာင္း သားမ်ားအျပင္၊ ျပင္ပမွလာေရာက္ေလ့လာသူမည္သူ မဆို ကို
လိုအပ္သည့္စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကို
အကူအညီေတာင္းခံလာပါကရွာေဖြေပးျခင္း၊
ဘာသာရပ္အလိုက္ မည္သည့္စာအုပ္ စင္တြင္ရွိသည္ကိုညႊန္ ျပေပးျခင္း၊
စာၾကည့္တိုက္တြင္းရွိဝင္ေရာက္သူ
မ်ား၏လိုအပ္
ခ်က္ကိုျဖည့္ဆည္းေပးရမည့္တာဝန္
ကိုယူ ထားသူမ်ားျဖစ္သည္။
ကိုယ္အမူအရာႏွဳတ္အမူအရာခ်ိဳ သာျပီးအလြန္ေဖၚေရြသူမ်ားျဖစ္သည္
။ျပံဳးျပံဳး၊
ျပံဳးျပံဳး ႏွင့္ေက်ာင္းသားမ်ားလိုအပ္ခ်က္
မ်ားကိုအားတက္ သ
ေရာကြန္ျပဴတာမွေန၍ရွာေဖြေပးျခင္
း၊
သြားရမည့္ေနရာကိုလမ္းညႊန္ေပးျ
ခင္းတို႔ကိုစိတ္ပါလက္ပါ လုပ္ေပးၾကသည္။

၇။ စာၾကည့္တိုက္မ်ားတြင္စာအုပ္စာ
တမ္းမ်ားငွားရမ္းျခင္း၊
ျပန္လည္လက္ခံယူျခင္းတို႔ကိုျပဳ
လုပ္ေသာ စားပြဲ ကို Circulation desk
ဟုေခၚသည္။ ေက်ာင္းသား၊အရပ္သားမ်ားကိုစာအု
ပ္စာတမ္းမ်ားရွာေဖြ
ေပးေသာစာၾကည့္တိုက္မွဴးမ်ားထို
င္ေနေသာစားပြဲကို Reference Desk ဟုေခၚသည္။
စာၾကည့္တိုက္ တိုင္းတြင္လူအမ်ားသံုးရန္ခြင့္ျ
ပဳထားေသာကြန္ျပဴတာအခန္းမ်ားရွိသျဖင့္ေက်ာင္းသားမ်ားသာမဟုတ္အရပ္သားမ်ားပါေက်ာင္းသားမဟုတ္ေသာ္လည္းကိုယ္စိတ္ဝင္းစားရာကိုေလ့လာႏိုင္ခြင့္ရွိသည္။

၈။ အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ႏိုင္ငံေတာ္
ပိုင္စာၾကည့္တိုက္မ်ား၊ တကၠသိုလ္
စာၾကည့္တိုက္မ်ား ႏွင့္အသင္း
အဖြဲ႔မ်ားမွဖြင့္လွစ္ထားေသာစာၾ
ကည့္တိုက္မ်ားလည္းအမ်ားအျပားရွိသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္စာၾကည့္
တိုက္မ်ားတြင္လည္းအသင္းဝင္ျပီး
ပါကစာၾကည့္တိုက္တြင္းရွိ
စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကိုငွားယူႏိုင္ ခြင့္ရွိ သည္။
အသင္းဝင္ေၾကးေပးစရာမလိုဘဲမွတ္ပံ
ုတင္ျပျပီးအသင္းဝင္ႏိုင္သည္။
စာအုပ္စာတမ္းမ်ားအျပင္ ဗီဒီယိုေခြမ်ား၊ အသံသြင္း တိတ္ ေခြမ်ား
လည္းငွားသည္။ စာၾကည့္တိုက္တိုင္းတြင္တူညီသည့္ အခ်က္
တခုမွာစာၾကည့္တိုက္တြင္းရွိမည္ သည့္စာအုပ္စင္သို႔မဆိုကိုယ္တို
င္သြားေရာက္
ေမႊေႏွာက္ရွာေဖြခြင့္ ရွိျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ေလ့လာသူကုိယ္တိုင္စာၾကည့္တိုက္
တြင္းရွိစာအုပ္စာတမ္းမ်ားကိုၾကည့္ရွဳခြင့္ရွိသျဖင့္မူလကိုယ္ရွာေဖြလိုေသာစာအုပ္အျပင္မိမိေလ့လာလိုေသာဘာသာရပ္မွမိမိႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာအလားတူစာအုပ္စာ
တမ္းမ်ားကိုတျပံဳတေခါင္းၾကီးေတြ
႔ႏိုင္ျပီးပိုမိုေလ့လာဖတ္ရွဴခြင့္ရရွိသြားျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုအခါမိမိေလ့လာလိုေသာဘာသာရပ္ကိ
ုက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ဖတ္ရွဳေလ့လာနိုင္သျဖင့္ဗဟုသုတၾကြယ္ဝသူအဆင့္ျမင့္ပညာရွင္မ်ားျဖစ္လာၾကသည္မွာပြင့္လင္းေကာင္းမြန္ေသာစာၾကည့္တိုက္စံနစ္ေၾကာင့္
ျဖစ္သည္။

တိုင္းျပည္တခုတြင္ပြင့္လင္းေကာ
င္းမြန္ေသာစာၾကည့္တိုက္အမ်ားအျပားရွိျခင္းသည္ပညာေရးတိုးတက္မွဳ၏အဓိကလိုအပ္ခ်က္ၾကီးပင္ျဖစ္သည္။

ကြ်နုပ္၏အေတြ႔အၾကံဳ


၁၉၆၉-၁၉၇၃ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝကတေန႔တြင္
ရန္ကုန္ဝိဇၨာသိပၸံတကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္
ၾကီးသို႔သြား ေရာက္ျပီးစာၾကည့္တိုက္မွဴးထံတြ
င္ ၁၉၆၂
ခုႏွစ္သတင္းစာမ်ားကိုဖတ္ ခ်င္သည့္ ေၾကာင္း ေတာင္းသည့္
အခါစာၾကည့္တိုက္ဝန္းထမ္းကအမည္ႏွ
င့္ေက်ာင္းသားကဒ္ကိုေတာင္း သည္၊
ထိုေနာက္ဘာေၾကာင့္ ၾကည့္ခ်င္သည္ကိုစာရြက္တြင္ေရးခိ
ုင္းသည္။
ေနာက္အေၾကာင္းၾကားမည္ဟု ေျပာလႊတ္လိုက္သည္၊
ေက်ာင္းျပီးသည့္အထိဘာအေၾကာင္းၾ
ကားစာမွေရာက္မလာသလို စာၾကည့္ တိုက္
ဝန္ထမ္း၏တင္းမာေသာမ်က္ႏွာထားေၾ
ကာင့္စာၾကည့္တိုက္သို႔ထပ္မေရာက္ေတာ့ေခ်။
ျမန္မာျပည္တြင္ေက်ာင္းသားမ်ားစာ
ၾကည့္တိုက္တြင္းရွိစာအုပ္စာတမ္းမ်ားကိုဝင္ေရာက္ၾကည့္ရွဳခြင့္လံုးဝမရွိေခ်၊
 ထိုအေၾကာင္းအခ်က္ကလည္းလူေနမွဳ
အဆင့္အတန္းႏွင့္ဆိုင္ေနမည္လားဟုေတြး စရာရွိ
သည္။စာၾကည့္တိုက္တြင္းသို႔ဝင္ေ
ရာက္ျပီးမိမိလိုအပ္ေသာစာအုပ္စာတမ္းမ်ားကိုအေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားကဲ့သို႔ၾကည့္ခြင့္ေပးမည္ဆိုလွ်င္စာအုပ္ခိုးယူျခင္း၊စာရြက္မ်ားျဖဲယူျခင္းမ်ားကိုဘယ္လိုပံုစံႏွင့္တားဆီးၾကမလဲ။
ေပးအပ္ထားေသာအခြင့္အေရးေကာင္းကိ
ုအလြဲသံုးစားမျပဳရန္ဘယ္လိုဥပေဒနည္းဥပေဒေတြနဲ႔
ကာကြယ္မလဲဆိုသည္ကိုစဥ္းစာၾကရမည္
။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္မဆလေခတ္အဆက္ဆက္၊
နဝတ/နအဖေခတ္အဆက္ဆက္စာရိတၱမ႑ိဳင္
က်ိဳးေပါက္ပ်က္စီးေနခဲ့သည့္ျမန္မာ့လူမွဳေရးအေဆာက္
အအံုၾကီးကိုျပန္လည္တည့္မတ္ရန္မွ
ာလြန္စြာမွပင္ခက္ခဲမည္ဟုယံုၾကည္မိပါသည္။
သို႔ရာတြင္မမွိတ္မသံုၾကိဳးစားပါ
ကတေန႔တြင္ကမၻာကေလးစားရေသာအက်င့္သိကၡာႏွင့္ျပည့္စံုေသာ
ပညာတတ္လူငယ္မ်ားေပၚထြန္းလာႏိုင္
မည္ျဖစ္ပါသည္။

ထြန္းေအာင္ေက်ာ္


ဂ်ဴလိုင္ ၁၉ ရက္ ၊၂၀၁၂ ခုႏွစ္

No comments:

Post a Comment